
10. איך גורמים לילדים להתאמן ולגלות חדווה למוזיקה?
בילדותי, בבית ההורי עמד פסנתר ואהבתי מאוד להתעסק בצליליו, אבא שלי לימד אותי לנגן שיר ילדים, בהתלהבות ביקשתי מהוריי שירשמו אותי לשיעורי נגינה וכך הם עשו בגיל שבע רשמו אותי לשיעורי פסנתר.
לאחר כמה שיעורים פתאום אבדתי כל חשק בלנגן על פסנתר, פתאום התחילו לדרוש ממני שאתאמן כל יום שעה על דברים סופר משעממים כמו לימוד תווים, ביצוע תרגילים, ונגינת מוזיקה שלא הייתה מובנת לי כלל.
תחת השגחה של אבי סיימתי את השנה הראשונה בלימודי עם הרבה תסכול וחוסר עניין מוחלט, כשהורי שאלו אותי אם ארצה להמשיך לשנה שניה כמובן סירבתי.
ילדים מתרכזים במה שמעניין אותם. ילדים לומדים את מה שיש להם מוטיבציה ללמוד. תחדירו בהם מוטיבציה בכך שתשמעו ביחד מוזיקה ותספרו קצת לילד על האומן שכתב את היצירה, לכו יחד עם ילדכם לאירועים מוזיקליים, הופעות, קונצרטים, סדנאות אומן.
כל פעם שהילד מתאמן תתענינו אם הוא רוצה שתקשיבו לו מנגן, כמובן בלי שום שיפוט מצידכם אף יותר מזה אם יש לכם קצת זמן פנוי תלמדו גם לנגן קצת כך תיצרו חיבור יותר עמוק עם ילדכם כשהמוזיקה היא תחביב משפחתי.
אל תהפכו את אימוני הנגינה למאבק כוח בין הורים וילדים או למשהו מאוס ושנוא. כשההורים לא לוחצים, ילדים רבים מפתחים נטייה מוזיקלית ורוצים להתעסק במוזיקה בגיל ההתבגרות. כשההורים לוחצים בגיל צעיר נוצרת התנגדות והמסלול הזה ברוב המקרים נחסם.
בתפקידכם כהורים תנו להם את דלת הכניסה לתוך העולם הזה ותדעו שהם לא בהכרח ימשיכו אך מה שבטוח עם אהדה וחדווה מצידכם תחשפו את ילדכם לעוד שפה מרתקת במהלכה הילד יחליט לבד עד כמה רחוק הוא ירצה להגיע בלימודיו.
תתנו להם להוביל, כשהם יודעים שיש להם על מי לסמוך אם הם זקוקים לעזרה.
תרפו מהדחף הכמעט אובססיבי ללמד אותם, לגלות להם את התשובה, לעזור להם מיד כשהם נתקלים במכשול. במקום זה, פשוט לעזוב אותם בשקט, לתת להם את חופש היצירה ולהביט בסקרנות הטבעית שלהם ובתוצריה המופלאים.
לייעוץ והכוונה צרו קשר כעת.
